MADNESS as ANTI-COLONIAL AGENT in WIDE SARGASSO SEA and THE BELL JAR
Anahtar Kelimeler:
Wide Sargasso Sea, Sırça Fanus, Ayna, Sömürge Gücü, Kimlik, Üçüncü UzamÖzet
Bu makale, ayna metaforunu Üçüncü Uzamın ilanı bağlamında Jean Rhys'ın Wide Sargasso Sea ve Syliva Plath'ın The Bell Jar eserleri üzerinde çalışmaktadır. Sömürgeci gücün bir sonucu olarak karakterlerin deliliği, Ataerkil baskıdan dolayı Sırça Fanus eserindeki Esther ve emperyal yaklaşımın sonucundan dolayı da Wide Sargasso Sea eserindeki Antoinette parçalanmış kimliklerinin birer sonucu, kendi benliklerinden yoksun olmalarına karşı birer yanıt ve akıl sağlığını ve kültürel duyguya karşı bir reddetiştir. Her iki karakter duygusal olarak değersizdir; Antoinette karakteri ekonomik olarak güçsüz; psikolojik olarak yerinden edilmiş ve cinsel tutkudan azledilmişken,Esther'in intihar depresyonu, toplumsal sözleşmelerin baskılarına karşı verdiği tepkiden ve kadın hastaları itaatkâr eşler yapmak için psikiyatrik tedaviyi kirleten ataerkil iktidarı protesto etmesinin bir sonucudur. Hem Esther hem de Antoinette zihinsel sağlıklarının kaybının ardından aynalarda inzivaya çekilmektedir. Her iki romanda da görünen ayna, kolonileşme gücünün bir sonucu olarak çifte özdeşlik, delilik ve öznelliğin bozulmasına işaret ediyor. Zihinsel dengesizlik ve kimlik kaybı, söz konusu romanlarda Bhabha'ın Üçüncü Uzamının bir ilanıdır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.