YASTIK ADAM’IN POSTMODERNİST ANALİZİ
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.7268669Anahtar Kelimeler:
yastık adam, Postmodernizm, suratına tiyatro, Martin McDonaghÖzet
Postmodernizm, çağdaş dünyada en çok tartışılan konular arasındadır. Eleştirilere rağmen postmodernizm, modernizmin "daha iyi bir yaşam" vaadini tutmadaki başarısızlığından sonra birçok farklı konuda ön plana çıkmaktadır. Bu makale esas olarak Martin McDonagh'ın 2003 yapımı Yastık Adam adlı oyununda kullanılan araç ve teknikleri postmodernizm ışığında incelemeyi ve tartışmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, hem postmodernizmi hem de Yastık Adam’ı daha iyi anlayabilmek için, metinlerarasılık, anlatı/üstanlatılar, kara mizah, üstkurmaca, hipergerçeklik, özdüşünümsellik, ironi, paranoya, bölümlendirme, aşırılık, alegori ve geç kapitalizm gibi postmodern özellik ve araçları inceleyecektir.
İndirmeler
Referanslar
Barth J. (1984). The Friday Book: Essays and Other Non-Fiction. London: The John Hopkins University Press.
Baudrillard, J., & Glaser, S. F. (1994). Simulacra and simulation. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Çakırtaş, Ö. (2018). The image of narrative prosthesis in McDonagh’s The Pillowman: Normality vs. psychopathology. Litera, 28(1), 33-51. https://doi.org/10.26650/LITERA398079
Frais, H. (2008). El sistema global neoliberal. Revista Polis, 7(21), 229-263.
Heuvel, M.V. (2001). The Cambridge Companion to Tom Stoppard, ed. Katherine Kelly. Cambridge University Press, 2001
Hoesterey, I. (1995). The Centennial Review , Fall 1995, Vol. 39, No. 3 (Fall 1995), pp. 493-510
Hutcheon, Linda (1980). Narcissistic Narrative: The Metafictional Paradox. New York: Methuen
Jordan, E., & Chambers, L. (2006). The theatre of Martin McDonagh: A world of savage stories. Dublin: Carysford Press Book.
Lourdunathan, S., (2017). Postmodern Readings of Contemporary Society. (Personal Collection of the S. Lourdunathan), Jawaharlal Nehru University, New Delhi, India.
Lyotard, J-F. (1984) The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Manchester: Manchester University Press.
McDonagh, M. (2003). The Pillowman. London: Faber and Faber Press
Orr, M. (2010). Intertextuality. The Encyclopedia of Literary and Cultural Theory. doi:10.1002/9781444337839.wbelctv2i002
Rebein, R. (2010). Minimalist/Maximalist Fiction. The Encyclopedia of Twentieth-Century Fiction. doi:10.1002/9781444337822.wbetcfv2m016
Russell, R.R. (2007) A Casebook: Martin McDonagh, New York, Routledge Taylor & Francis Group
Sayın, G. (2009). Martin McDonagh Tiyatrosu, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
Sierz, A. (2000). In-Yer-Face Theatre: British Drama Today, London, UK, Faber and Faber Limited
Sierz, Aleks (2013). The Theatre of Martin Crimp (Second ed.). Bloomsbury Methuen Drama. pp. 48–49. ISBN 978-1472517012.
Şimşek, E. (2019). Modernite, Postmodernite ve Bauman. İstanbul: Belge Yayınları.
Thorson, G. (2009) The New Grotesque: The Theatre of Martin McDonagh and Tracy Letts, Saarbrücken, Germany, VDM Verlag Dr.Müller Aktiengeselschaft & Co. KG
Worthen, H., & Worthen, W. B. (2006). The Pillowman and the Ethics of Allegory. Modern Drama, 49(2), 155–173. doi:10.3138/md.49.2.155
http://www.inyerfacetheatre.com/archive2.html#e
https://luxurylondon.co.uk/house/interiors/maximalism-interior-design-trend.
https://web.archive.org/web/20061001031635/http://www.writernet.co.uk/php2/news.php?id=324&item=164
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 EUROASIA JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.